6 sep. 2013

Bokbloggsjerka, 6-9 september - Om jag fick fem miljoner kronor

Dags att hoppa på en jerka. Utan att drabbas av storhetsvansinne. Helgens fråga lyder:

Vad skulle du göra om plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Jag skulle resa massor. MASSOR! Fixa någon form av bostad i Florens, spendera vintern på ett varmare ställe, volontärjobba runt om i världen. Listan kan göras oändligt lång. Jag längtar alltid ut i världen. 

Jag skulle köpa bra kamerautrustning, fixa ett eget analogt fotolabb, fota i oändligt många timmar. Använda bilderna för att berätta berättelserna vi oftast inte uppmärksammar i vår hektiska vardag. 

Jag skulle skämma bort nära och kära. 

Jag skulle fixa körkort och bil.

Jag skulle skaffa mig en personlig tränare och få in en bra träningsrutin som passar med mig och min MS.

Jag skulle hyra in en dietist som kan lära mig allt om mat och som faktiskt kan få mig att tycka att det är kul att laga den också.

Jag skulle spara en massa. Skänka en massa.

Och så skulle jag köpa en två kilo tung Snickers. Bara för att.

Det finns mycket jag skulle kunna göra om jag fick fem miljoner kronor. Det här är bara en bråkdel.

8 kommentarer :

  1. Det är så härligt med drömmar och vips så kan de vara verklighet. Min mamma sa alltid att man ska vara försiktig med vad man önskar sig, för rätt som det är får man det.

    SvaraRadera
  2. Italien låter som en bra idé :)

    SvaraRadera
  3. Åh, ett litet hus i Florens skulle man kunna tänka sig.

    SvaraRadera
  4. En PT, det var ingen dum idé :)

    SvaraRadera
  5. Två kilo tung snickers?? :) Det är ju fint att ha drömmar!

    SvaraRadera
  6. Och här ser jag vad jag också borde ha önskat mig - en personlig tränare/sjukgymnast!

    SvaraRadera
  7. Jaa, det finns verkligen massor av saker man skulle kunna göra om man fick fem miljoner! Var skulle man börja?!

    SvaraRadera
  8. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera