29 juni 2014

Nej, Dora Suarez blev inte biten av sin bror Luis


Vädret har inte varit på topp i helgen så jag har varit inomhus. Igår läste jag Derek Raymonds blodiga Jag var Dora Suarez och för er som undrar kan jag meddela att hon INTE blir biten av sin bror Luis som min vän så fyndigt undrade. Likväl sprutade det blod i boken och gillar man råa beskrivningar så tror jag att den här boken kan vara något att satsa på. Mer om den senare.  

Idag har jag påbörjat Richard Mathesons Legend. Boken är också känd under titeln Varulvarnas natt och kom ut redan 1954. Under årens gång har tre olika filmer baserats på Mathesons bok. Första gången 1964 med filmen The Last Man on Earth, andra gången 1971 med The Omega Man med Charlton Heston i huvudrollen och nu senast 2007 med I Am Legend där Will Smith spelar huvudrollen. Det går rykten om en I Am Legend 2, men vi får väl se hur det blir med den i framtiden. Hur som helst har jag hunnit halvvägs i boken, trots endast 200 sidor och läsning hela dagen, men det är för att jag bara somnar hela tiden. Inte för att boken är dålig, men för att jag är trött. Det känns som att jag bör påpeka det så inga missförstånd uppstår.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar